Zafirproject

Mit tegyen egy vállalkozó a nyári uborkaszezonban?

több mint 5 év tapasztalattal.

7 ötlet, amivel előre dolgozhatsz, miközben mások pihennek

A nyár sok vállalkozás számára lelassulást hoz – az emberek szabadságon vannak, kevesebben vásárolnak, kevesebb a megkeresés. Ez azonban nem feltétlenül rossz dolog. Ha ügyesen használod ki ezt az időszakot, ősszel nagy előnnyel indulhatsz azokkal szemben, akik teljesen leálltak.

Íme 7 dolog, amit érdemes megtenned nyáron:


1. Vedd számba, mi működött eddig – és mi nem

Év közben ritkán van idő leülni és végiggondolni, mi az, ami valóban hozta a bevételt – és mi volt csak felesleges erőfeszítés. Most viszont megnézheted: melyik szolgáltatásodra volt a legnagyobb igény? Milyen marketing hozott ügyfelet? Ezek alapján jobban tudsz fókuszálni a valóban működő irányokra.


2. Frissítsd a weboldalad és a közösségi média felületeid

Ránéztél mostanában a saját weboldaladra kívülálló szemmel? Lehet, hogy elavult információk, régi képek, vagy hiányos bemutatkozás szerepel rajta. Most van idő új képeket feltölteni, finomítani a szövegeken, aktualizálni az árakat vagy ajánlatokat. Ugyanez igaz a közösségi média profilodra is.


3. Készíts új tartalmakat – előre

Ha ősszel újra beindul a pörgés, nem lesz idő posztokat, blogcikkeket vagy hírleveleket írni. Készülj fel előre! Írj meg 3–5 bejegyzést, tervezd meg a szeptemberi kampányodat, és állítsd be időzítve.


4. Automatizálj, ahol csak tudsz

Az automatizálás nem csak nagy cégek játékszere. Egy jól beállított e-mail válasz, ajánlatküldő rendszer, időpontfoglaló vagy számlázás rengeteg időt spórol neked ősszel. Használd ki a nyarat arra, hogy ezeket beállítsd.


5. Indíts mini akciót vagy szezonális kampányt

Bár nyár van, sokan figyelnek online – csak kevesebben hirdetnek. Épp ezért most könnyebben kitűnhetsz. Gondolkodj „nyári akcióban”, vagy ajánlj valami extrát azoknak, akik most rendelnek: bónusz ajándék, extra szolgáltatás, kis kedvezmény.


6. Tanulj valami újat – célzottan

Ez a legjobb időszak új készségek elsajátítására. Egy rövid online tanfolyam, új digitális eszköz kipróbálása, vagy egy új szolgáltatás kidolgozása később sokat hozhat. A lényeg: tanulj olyat, amit pár héten belül már be is tudsz építeni a vállalkozásodba.


7. Kapcsolatépítés és háttérmunka

Most nem rohan mindenki – könnyebb időpontot egyeztetni, új kapcsolatokat építeni. Írj rá régi ügyfelekre, kérj ajánlást, keress partnereket, akikkel közösen tudtok dolgozni a jövőben.


Összefoglalás:

A nyár lehet a pihenés ideje is – és kell is néha lassítani. De ha minden nap csak 30 percet szánsz előre gondolkodásra, fejlődésre vagy rendszerezésre, szeptemberben nem a nulláról kell kezdened. Sőt: lehet, hogy te leszel az, aki már augusztusban előnyt szerez.